loading...
roseinternational
رز بازدید : 74 یکشنبه 01 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

روش های گوناگون برای دستیابی به مشتریان مختلف در کشور های دیگر :

.1 بازاریابی دیجیتال (ﺳﺎﯾﺖ - صفحه های زرد - ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت دیجیتال (

.2 رایزنان تجاری معرفی شده از طریق سفارتخانه ها

.3 مکاتبه خارجی مستقیم با دﻓﺎﺗﺮ ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ (ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺗﺠﺎرت (

.4 اﺗﺎق ﻫﺎ و ﺷﻮرﻫﺎی ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ ﻣﺸﺘﺮک

.5 اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﻫﺎ

.6 ﺑﺎزارﭼﻪ ﻫﺎی ﻣﺮزی

.7 ﺷﺮﮐﺖ در ﻫﯿﺄت ﻫﺎی اﻋﺰاﻣﯽ ﯾﺎ ﻣﺸﺎرﮐﺖ در ﺟﻠﺴﺎت ﻫﯿﺄت ﻫﺎی ﺗﺠﺎری در ﮐﺸﻮر

.8 ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎه ﻫﺎی ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ

.9 ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﯿﺪاﻧﯽ ﻣﻨﻄﻘﻪ ای

—---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

١) ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ دیجیتال :

Digital-Marketing
ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ و ﺗﻮﺳﻌﻪ روزاﻓﺰون ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت، ﺗﺄﺛﯿﺮات ﻋﻤﯿﻖ و ﮔﺴﺘﺮده ای در ﻓﺮاﯾﻨﺪﻫﺎی ﺗﺠﺎری ﺑﻪ وﺟﻮد آورده و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اثر بخشترین ﺑﺴﺘﺮ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ دیجیتال ﺑﺎ ﭘﻮﺷﺶ ﺟﻬﺎﻧﯽ اﻣﮑﺎن رﺳﯿﺪن ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ ﺑﻪ
 ﺑﺎزارﻫﺎی ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ را ﻓﺮاﻫﻢ ﺳﺎﺧﺘﻪ اﺳﺖ. اﻣﺎ ﺑﺴﯿﺎری از ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی خارجی در زﻣﯿﻨﻪ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﻫﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ دیجیتال و ﺗﺄﺛﯿﺮات آن در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺻﺎدراﺗﯽ از اﻃﻼﻋﺎت و آﮔﺎﻫﯽﻫﺎی ﻻزم ﺑﺮﺧﻮردار ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. اﯾﻦ روش یکی از ﺳﺎده ﺗﺮﯾﻦو ﮐﻢ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺗﺮﯾﻦ روش ﺷﺮوع ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺑﻪ ﻋﻨﻮان نخستین راه ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﮔﺮدد، ﮐﻪ از ﻃﺮﯾﻖ دو ﻧﻮع ﻣﻨﺒﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒ اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ اﻣﮑﺎن ﭘﺬﯾﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ:

ﺳﺎﯾﺖ ﻫﺎی B2B؛

ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ را ﻣﯽﺗﻮان از ﺣﯿﺚ ﺗﺮاﮐﻨﺶﻫﺎ ﺑﻪ اﻧﻮاع ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻧﻤﻮد ﮐﻪ ﯾﮑﯽ از اﻧﻮاع آن ارﺗﺒﺎط ﺑﻨﮕﺎه و ﺑﻨﮕﺎه (B2B) ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ اﻟﮕﻮﯾﯽ از ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﻮده و ﻃﺮﻓﯿﻦ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ ﯾﺎ واﺣﺪﻫﺎی ﺗﺠﺎری ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﯾﮏ ﺳﺎﯾﺖ B2B ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ای ﻃﺮاﺣﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺷﺮﮐﺘﻬﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪی و ﺻﻨﻌﺘﯽ، ﺗﻮزﯾﻊ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻋﻤﺪه، ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ، وارداﺗﯽ و ﺻﺎدراﺗﯽ و ﻧﯿﺰ ﺗﻤﺎم ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﺎﯾﻞ ﺑﻪ داﺷﺘﻦ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ و داﺷﺘﻦ ﻣﺤﻠﯽ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺑﺮای اراﺋﻪ و ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺧﺪﻣﺎت و ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺧﻮد ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ در آن ﻋﻀﻮ ﺷﺪه و در ﮐﻨﺎر ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺗﺠﺎرت ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
ﺑﺎ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺖ ﻫﺎیB2B ، ﻣﯽ ﺗﻮان اﯾﻦ واﺣﺪ ﻫﺎی ﺗﺠﺎری ﯾﺎ در واﻗﻊ ﺧﺮﯾﺪاران ﮐﺎﻻ را ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﻤﻮد. ﻣـﻌﺮوﻓـﺘﺮﯾﻦ اﯾـﻦ ﺳﺎﯾـﺖ ﻫﺎ، ﺳﺎﯾﺖ ﻋﻠﯽﺑﺎﺑﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. اﯾﻦ ﺳﺎﯾﺖ ﭼﯿﻨﯽ دارای ﻫﺰاران ﺑﺒﯿﻨﺪه در روز ﺑﻮده و ﺑﺴﯿﺎری از ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﻣﻌﺎﻣﻼت ﺧﻮد ﺑﻪ اﯾﻦ ﺳﺎﯾﺖ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻣﯽ-ﮐﻨﻨﺪ. ﻃﺮاﺣﯽ وب ﺳﺎﯾﺖ B2B اﻣﮑﺎن ﻣﻌﺮﻓﯽ و ارﺗﺒﺎط ﺑﻨﮕﺎه ﻫﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه را ﺑﺎ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و ﺧﺮﯾﺪاران در ﺗﻤﺎم دﻧﯿﺎ ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽ آورد و ﺟﺪا از ﮐﺎراﯾﯽ آن ﺑﺮای ﻣﺆﺳﺴﺎت واﺳﻄﻪ و داﯾﺮﮐﺘﻮری ﻫﺎی ﺗﺠﺎری، ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ وﻇﯿﻔﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺎﻻﻫﺎی ﯾﮏ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه را ﺑﻪ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪه ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﻋﻬﺪه داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ .در ﺟﺪول ذﯾﻞ، ﻟﯿﺴﺖ ﺑﺮﺧﯽ از ﺑﺮﺗﺮﯾﻦ و ﻣﻌﺘﺒﺮﺗﺮﯾﻦ ﺳﺎﯾﺖ B2B آورده ﺷﺪه اﺳﺖ:

 

 

صفحه های زرد (YELLOW PAGES )

یلوپیج ها نوعی بانک اطلاعات تماس تولیدکنندگان و محصولات تولیدی هر منطقه و یا کشور می باشند که به صورت طبقه بندی ساماندهی شده اند و اکثر کشور های دنیا حتی بعضی از شهر های بزرگ دنیا نیز دارای یلوپیج اختصاصی هستند. در کشور ما نیز نمونه هایی از آن مانند کتاب اول و یلوپیج ایران تدوین شده است. جهت دسترسی به یلوپیج یک کشور خاص،کافیست عبارت YELLOW PAGE  را به همراه نام لاتین در موتور های جستجوگر مانند موارد ذیل جستجو کرد :

 

 

 

تبلیغات دیجیتال Digital advertising

تبلیغات دیجیتال از زمان پیدایش اینترنت (سال 1994) تا اکنون شاهد رشد بسیار زیادی بوده است ، بطوریکه حجم درآمد تبلیغات دیجیتال در سال 2007 به میزان 50 برابر در سال 1996 رسیده است . گفتنیست در خلال سال های 2001-2002 این صنعت شاهد رشد منفی بوده است که البته این روند در سال 2003 تغییر جهت داده و مجددا رشد مثبتی را در پیش گرفته است . تجارت خارجی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و همگام با رشد تبلیغات دیجیتال تجارت  خارجی نیز رشد روز افزونی داشته است این رشد در سال 2017 به رشد 90 درصدی در تجارت های خارجی و بازاریابی بین الملل(بازار های جدید خارجی) رسیده و همچنین در تجارت داخلی نیز این عدد به 60 درصد می رسد

مهمترین وجوه این روش عبارت است از :

راه اندازی پایگاه دیجیتال

ارسال نامه الکترونیکی

ایجاد کلوپ مشتریان

درج آگهی تبلیغاتی در آگهی نامه های اینترنتی

ایجاد نمایشگاه الکترونیکی

2) رایزنان تجاری:

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر و همچنین کسب آگاهی از کسب و کار در کشورهای مختلف از لحاظ فعالیت های بازرگانی و تجاری، می توان از کمک رایزنان بازرگانی نیز استفاده نمود. قاعدتاً کشورهایی که در آن ها رایزنان بازرگانی در حال فعالیت هستند، با توجه به تسهیلاتی  )در ادامه شرح وظایف این افراد آمده است(  که این افراد برای بازرگانان فراهم میسازند، برای انجام صادرات بازارهای هدف مناسبی به شمار می آیند.

در حال حاضر در کشورهایی نظیر عمان، ونزوئلا، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، هندوستان، عراق، ترکیه، الجزایر، امارات، ارمنستان، افغانستان، مجارستان، پاکستان، چین، ایتالیا و لبنان رایزنان تجاری کشورمان فعال هستند و وظایفی به این شرح دارند:

  • مطالعه و بررسی بازار کشور محل استقرار از لحاظ جذب کالاها و خدمات قابل صدور ایران و تهیه فهرست کالاهای قابل عرضه به بازار مزبور
  • اطلاع رسانی به صادرکنندگان کالاها و خدمات ایرانی و واردکنندگان بالقوه کالا و خدمات از ایران ارائه خدمات مشورتی درباره اقتصاد و بازرگانی
  • ایران به متقاضیان مستقر در بازار هدف ارائه اطلاعات درخصوص ویژگی های بازار کشور محل استقرار به تجار و صنعتگران ایرانی و سازمان های اقتصادی ذیربط راهنمایی سرمایه گذاران خارجی که درصدد سرمایه گذاری در ایران هستند و بالعکس.
  • ارسال مناقصه های ذیربط برای صادرکنندگان یا تولید کنندگان ایرانی در اسرع وقت کمک به معرفی و تبلیغ کالاها و خدمات صادراتی ایران و ارائه نظرات مشورتی در این زمینه به صادرکنندگان ایرانی تسهیل مسافرت هیأت های اقتصادی یا بازرگانی عازم ایران یا هیأت های بازرگانی و اقتصادی که از جمهوری اسلامی ایران به کشور محل فعالیت شعبه یا نمایندگی سازمان اعزام می شوند و ارائه نظر مشورتی درخصوص ترکیب و ویژگی های آنها کمک به حل و فصل دعاوی تجاری که بین صادرکنندگان ایرانی و طرفهای تجاری آنها در محل فعالیت شعبه یا نمایندگی سازمان به وجود می آید.
  • همکاری در برپایی نمایشگاه های اختصاصی یا تخصصی ایران در بازار هدف و کمک به مشارکت شرکتهای ایرانی در نمایشگاه های بین المللی در آن بازار کمک به برگزاری اجلاسهای مشترک
  • همکاری در انعقاد قراردادهای تجاری و تفاهم نامه های مورد نظر بررسی فعالیتهای اقتصادی رقبای تجاری ایران در قلمروی فعالیت شعبه یا نمایندگی خارجیو ارائه نتایج آن به سازمان بررسی مشکلات کالاهای صادراتی ایران یا نقاط ضعف و قوت آنها از طریق نظرسنجی های موردی برقراری ارتباط  با تجار خارجی بین واردکنندگان کالا و صادرکنندگان ایرانی گردآوری اطلاعات فنی و تخصصی درباره کالاهای جدید عرضه شده به بازار هدف که امکان ساخت آنها در ایران موجود است و ارسال این اطلاعات به سازمان کمک به ایجاد شورای مشترک بازرگانان ایرانی، اتاق های مشترک یا ایجاد تشکلهای دیگری که وجود آنها می تواند به بسط مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با بازار هدف کمک کند.

 

کسب اطلاعات دقیق در مورد فعالیت رایزن های بازرگانی کشورهای دیگر در حوزه استقرار شعبه یا نمایندگی سازمان ارزیابی نمایشگاه های تخصصی یا بین المللی بر پا شده در کشور مورد نظر با عنایت ویژه به نحوه مشارکت مؤسسات و شرکتهای ایرانی در نمایشگاه های مزبور تهیه گزارشهای تحلیلی - پژوهشی درخصوص موضوعات مورد نظر سازمان گردآوری نمونههایی از کالاهای رقیب درحد امکانات شعبه یا نمایندگی )اقلام کوچک مصرفی( یا کاتالوگ و بروشور کالاهایی که امکان خرید یا تهیه و نگهداری آنها مقدور نیست.

گردآوری اطلاعاتی درخصوص سازمانهای اقتصادی بازرگانی، تشکلهای تجاری، کانال های توزیع کالا، واردکنندگان، عمده فروشان و کلیه موضوعاتی که آگاهی از آنها می تواند به گسترش تجارت خارجی ایران کمک نماید.

تنظیم برنامه فعالیتهای شعبه یا نمایندگی در مقاطع زمانی معین با توجه به اقداماتی که انجام آنها برای توسعه صادرات کالاها و خدمات ایرانی به بازار مورد نظر ضروری به نظر می رسد. انجام سایر فعالیتهایی که سازمان در چارچوب وظایف قانونی خود به شعبه یا نمایندگی محول نماید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 131
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 244
  • بازدید سال : 1,996
  • بازدید کلی : 25,011